Ontwerp een organisme
Leerlingen gaan aan de slag met het onderwerp ‘evolutie’ en maken een game waarin zij hun eigen ontworpen organisme tot leven brengen
Een interactief en speels lesprogramma rondom evolutie waarin leerlingen kennismaken met de beginselen van programmeren.
Dit lesprogramma bestaat uit een les die je als leerkracht zelf uitvoert aan de hand van een lesbrief. Daarna komt maker Jan-Willem Otto in de klas voor één of twee lessen van 90 minuten.
Bij het creëren van een game zijn leerlingen betrokken bij het programmeren, ontwerpen en het uitwerken van een verhaal. Ze werken aan 21ste-eeuwse vaardigheden als creatief denken en handelen, ICT-vaardigheden, computational thinking, probleemoplossend denken en handelen en samenwerken.
Deze workshop is ontwikkeld door Jan-Willem Otto in samenwerking met Nieuwe Veste, STRP Onderwijs en Het Brederocollege. Jan-Willem Otto, designer en muzikant, bouwt interactieve installaties en muziekinstrumenten waarbij de gebruiker de kunstenaar wordt. Daarnaast vindt Jan-Willem het belangrijk om educatieve programma’s te ontwerpen, waarbij je creatief leert omgaan met techniek.
Extra informatie
- Niveau
- Alle leerjaren en niveaus voortgezet onderwijs en speciaal onderwijs
- Erg geschikt voor
- Techniek, Biologie en Kunst
- Taal
- Nederlands of Engels
- Duur
- Lesbrief 50 minuten en één of twee workshoplessen van 90 minuten
- Locatie
- Op school of een andere locatie.
- Kosten
- Afhankelijk van duur en aantal groepen. Betaling per factuur of CJP